چالش های کنترل تردد هوشمند دانش آموزان مدرسه

    نرم افزار حضور و غیاب مدارس همکلاسی به منظور کنترل تردد و رفت و آمد دانش آموزان در مدرسه طراحی شده است. چرا که  همواره  رفت و آمد به موقع و حضور منظم دانش آموزان یکی از دغدغه های اولیای مدرسه و والدین دانش آموزان بوده است. این دغدغه همواره بسته به بافت فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف به طرق گوناگون وجود داشته و دارد و دست اندرکاران مدرسه پیوسته به دنبال راهکاری برای حل این معضل بوده اند.
در سال های اخیر استفاده از دستگاه های حضور و غیاب در مدارس به منظور کنترل تردد دانـش آمـوزان رواج زیادی پیدا کرده است. اما درکنار مزایایی که استفاده از این گونه دستگاه ها برای مدارس داشته، یکی از مشکلات یا در واقع کمبودهای جدی که در این زمینه حس می شود، نبود نمونه مناسب نرم افزار حضور و غیاب مدارس به منظور استفاده صحیح و بهینه از دستگاه های حضور و غیاب است و این مورد نیز از آنجا ناشی می شود که اکثر شرکت های فروشنده دستگاه ها، شرکت های سخت افزاری بوده و در کنار سخت افزار خود از نرم افزار حضور و غیاب مدارس استفاده ننموده و تنها به ارایه ی نرم افزارهای خارجی و یا نهایتا نرم افزارهای بومی که غالبا برای سازمان خاصی طراحی شده اند (و در طراحی و ایجاد آن ها به نیازهای ویژه ی مدارس توجه چندانی نشده و پیچیدگی زیادی داشته ، ضمن آنکه معمولا فقط نرم افزارهای ویندوزی و تک کاربره بوده و امکان کارکرد تحت شبکه اینترنت ندارند)، اکتفا نموده و لذا مرکز آموزشی با وجود هزینه های قابل توجهی که برای خرید سخت افزار و سایر تجهیزات جانبی (از قبیل تجهیزات شبکه و کامپیوتری) متحمل می شود، متاسفانه نمی تواند از نرم افزار حضور و غیاب به نحو مطلوب استفاده کند که این اغلب منجر به شکست کلی طرح مکانیزه کردن کنترل رفت و آمد دانش آموزان در اکثر موارد می شود.

سامانه کنترل تردد مدارس

پس از نیازسنجی های اولیه ای که شرکت راهبرد رایانه رستاک از تعداد زیادی مدارس پیشرو در زمینه هوشمندسازی به عمل آورد، تصمیم بر طراحی یک نرم افزار حضور و غیاب مدارس گرفت. این نرم افزار، سیستمی است تک منظوره که به طور ویژه و مختص برای مدارس ایجاد شده و بر اساس اصول و روش های نوین مهندسی نرم افزار و جهت برآورده کردن مطلوب نیازهای یک مرکز آموزشی پیشرو در فرایند هوشمندسازی تهیه شده است.

برای آشنایی بیشتر با این نرم افزار اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *