دستگاه حضور و غیاب مناسب مدرسه چه دستگاهی است؟

    بسیاری از مدارس در سال های اخیر به استفاده از دستگاه حضور غیاب جهت کنترل تردد دانش آموزان و حتی معلمین و کادر اداری خود روی آورده اند. اما برای انتخاب یک دستگاه حضور غیاب مناسب که پاسخگوی حضور و غیاب کلیه دانش آموزان و حتی پرسنل (اعم از معلم ها و کادر آموزشی و اداری مدرسه) باشد، بایست به چند نکته توجه داشته باشید که در ادامه به تفصیل بیان می گردد.

نکاتی پیرامون دستگاه حضور غیاب مناسب برای مدرسه

    نخست آنکه بسته به تعداد دانش آموزان مدرسه که قرار است در یک نوبت حضور و غیاب انجام دهند، زمان در نظر گرفته شده برای عملیات حضور غیاب و مهم تر از همه نحوه حضور غیاب (مثلا در بدو ورود دانش آموز به مدرسه یا سر صف صبحگاه یا ظهرگاه یا هنگام ورود به کلاس و غیره)، ممکن است مدرسه نیاز به استفاده از بیش از یک دستگاه داشته باشد. تجربه نشان داده که در حالت معمول به طور متوسط به ازای هر ۱۰۰ تا ۱۵۰ دانش آموز به یک دستگاه حضور و غیاب نیاز خواهد بود تا کیفیت و سرعت عمل لازم جهت کنترل تردد دانش آموزان را تضمین نماید.

    در کنار مورد فوق حتی مکان نصب دستگاه حضور غیاب نیز می تواند بر کیفیت عملکرد آن و  سرعت فرایند و کل روال کنترل تردد یا همان حضور و غیاب دانش آموزان مدرسه اثر گذار باشد. نصب دستگاه در فضای آزاد معمولا کار معقولی نمی باشد و بهتر است از دستگاه در زیر سقف استفاده شود. همچنین جهت کنترل تردد کادر اداری و آموزشی ممکن است در دفتر مدرسه نیاز به استفاده از دستگاه جداگانه باشد. البته ذکر این نکته نیز ضروری است که بیشتر مدل های دستگاه های حضور غیابی که توسط تیم همکلاسی عرضه می شوند، خاصیت مقاوم در برابر آب و گرد و غبار را دارد می باشند و استفاده از آن ها حتی در محیط باز (در صورت ضرورت) هیچ مشکلی برای دستگاه ایجاد نخواهد کرد.

    نکته ی مهم دیگر نحوه ی احراز هویت دانش آموزان توسط دستگاه حضور غیاب است، در واقع این مسئله که آیا از اثر انگشت یا از کارت جهت حضور و غیاب استفاده می شود بسیار حائز اهمیت می باشد. البته هر یک از این روش ها معایب و مزایای خاص خود را دارند. مثلا در مورد کارت، با آنکه احراز هویت سریع تر و با خطای کمتری انجام می شود، اما معمولا فراموش کردن همراه داشتن کارت برای دانش آموزان یک امر عادی تلقی می شود که کل عملیات را با چالش مواجه می کند. در خصوص استفاده از اثر انگشت، خصوصا در فصل سرما و علی الخصوص برای مدارس دخترانه، حسگرهای اثر انگشت ممکن است با اختلال مواجه شوند و انجام عملیات را کمی زمانبر کنند. یک راهکار جهت رفع این مشکل استفاده از راه حل ترکیبی (کارت-اثر انگشت) است که می تواند تا حدودی از مشکلات هر دو روش بکاهد.

    اما برای انجام چنین کاری نیاز به دستگاه مناسبی است که هم بتواند از تعداد زیاد دانش آموزان پشتبانی به عمل آورد، هم دارای سرعت، دقت و کارایی مناسبی باشد و طول عمر و قیمت آن نیز برای مدرسه مقرون به صرفه باشد. گروه همکلاسی در این خصوص پیشنهادهای ویژه ای به مدارس ارائه می نماید.

دستگاه حضور غیاب مدرسه

    ناگفته پیداست که یک سخت افزار مناسب بدون وجود نرم افزار مدیریتی بلااستفاده خواهد بود. نرم افزار حضور و غیاب همکلاسی تنها نرم افزار یکپارچه حضور و غیاب با قابلیت پشتیبانی از دستگاه های حضور غیاب متعدد و با برندهای مختلف، با گزارش های تفصیلی و امکان اطلاع رسانی آنی در خصوص وضعیت حضور و غیاب دانش آموزان به اولیای آن ها به روش های مختلف و متنوع (پیام کوتاه، تلگرام، نرم افزار موبایل، پنل های کاربری و غیره) بدون کمترین تردید مناسب ترین، عاقلانه ترین و هوشمندانه ترین انتخاب مدارس هوشمند جهت انجام عملیات حضور و غیاب مدرسه می باشد.

    راهکار منحصر به فرد دیگر همکلاسی جهت کنترل ساعات حضور معلمین و کادر اداری در مدرسه و محاسبه خودکار حقوق و دستمزد با توجه به ساعات حضور آن ها در مدرسه می باشد که بدین منظور سیستم نرم افزاری قدرتمند حقوق و دستمزد مدرسه، در اختیار مدارس هوشمند قرار دارد و به سادگی تنها با استفاده از یک دستگاه حضور غیاب کلیه فرایندهای لازم را به صورت خودکار انجام داده و حتی عملیات صدور فیش حقوقی معلمین را به طور خودکار انجام می دهد و ان ها از طریق پنل های کاربری خود در سامانه همکلاسی قادر به دریافت فیش های حقوقی خود می باشند.

    جهت مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر درخصوص سخت افزار یا همان دستگاه حضور غیاب ویژه مدارس ، نرم افزار حضور و غیاب دانش آموزان و نرم افزار حقوق و دستمزد یکپارچه همکلاسی، با واحد فروش همکلاسی تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *