نقش نرم افزار حضور و غیاب مدرسه در ارتقای نظم و ترتیب و حضور به موقع دانش آموزان در مدرسه

    یکی از اهداف مهم به کارگیری سامانه های سخت افزاری و نرم افزاری جدید در کاربردهای گوناگون از جمله در مدارس، افزایش بهره وری و نیل به کیفیت مطلوب و موردانتظار آن مجموعه است. نرم افزار همکلاسی دارای زیرسیستم ها و بخش های گوناگونی است که همگی با همین رویکرد طراحی و پیاده سازی گردیده اند. امید ما در مجموعه تحقیق و توسعه همکلاسی بر آن است که با به کارگیری هر یک از ماژول های نرم افزاری جدید همکلاسی در مدارس، باری از دوش مدیران برداشته شده و آن ها را در راستای ارتقای کیفیت آموزش، که همان هدف اصلی هر مجموعه آموزشی از جمله مدارس و مجتمع های آموزشی است، یاری نماییم.

    مثل همه ی اجزای نرم افزار یکپارچه و محبوب همکلاسی، سامانه حضور و غیاب ما با در نظر گرفتن یک ویژگی مهم و کلیدی با توجه به مورد کاربرد آن طراحی شده و آن نکته کلیدی آن است که این نرم افزار از اصل و پایه برای انجام فرایند حضور-غیاب مدارس طراحی و تولید گردیده و کلیه فرایندهای مهم و کلیدی و روال های سخت و پرخطایی که ممکن است در حین انجام این عملیات اتفاق بیافتد، در آن لحاظ گردیده تا با حداقل زمان و کوشش و به صورت حتی الامکان تمام خودکار یا با حداقل نیاز به نظارت انسانی، روال حضور و غیاب در مدارس به صورت خودکار انجام شده و گزارشات مربوطه به صورت روزانه یا دوره ای در اختیار مدیر یا معاونین انضباطی قرار گیرد. همچنین امکان اطلاع رسانی از طریق پیام کوتاه یا نرم افزار موبایل همکلاسی به والدین دانشآموزان نیز فراهم شده که در راستای تحقق اصل حداکثر کارایی موردنظر نرم افزار همکلاسی بوده است.

    اکنون پس از گذشت بیش از دو سال از ارائه این سیستم و اجرا و استفاده از آن در ده ها مدرسه در سراسر کشور، برآنیم تا در یک طرح جامع تحقیقاتی به این سؤال پاسخ دهیم که به کارگیری این نرم افزار تا چه حد توانسته بر استقرار نظم و ایجاد حس خودنظارتی و احساس مسئولیت دانش آموزان در حضور به موقع در مدرسه و سر کلاس درس مؤثر باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *