چرا باید آموزشگاه خود را به نرم افزار مدرسه تجهیز کنیم؟

چرا برای مدیریت صحیح مدرسه خود به نرم افزار مدرسه  نیاز دارید؟

–     نرم افزار مدرسه یک نقشه راه برای تمامی مدارس به سوی هوشمند سازی است.

–     مدارسی که از این نرم افزار ها استفاده می کنند قادر خواهند بود یک فرهنگ غنی و مثبتی را در مدارس ایجاد کرده و از دانش­ آموزان خود در دنیای در حال پیشرفت تکنولوژی حمایت کنند.

–     در راستای اجرای هدف هوشمند سازی مدارس، نرم افزار مدرسه می­تواند به عنوان یک سیاست و رهنمود برای سیستم آموزش و پرورش کشور عمل کند و موجب کاهش اتلاف وقت و دوباره کاری شود.

–     نرم افزار مدرسه با فراهم آوردن دسترسی مستقیم به اطلاعات در هر مکان، می تواند باعث صرفه جویی در زمان معلمین و مدیران شود.

مدرسه ای که از نرم افزار مدرسه هوشمند استفاده می کند چه مزایایی دارد؟

–     یک مدرسه دارای این نرم افزار یک استفاده هوشمندانه، اطمینان بخش و مسئولانه از اطلاعات و ارتباطات تکنولوژیکی دارد.

–     در یک مدرسه دارای نرم افزار مدرسه ، روابط قوی و حمایت کننده است و یادگیری در آن افزایش پیداکرده، و استفاده نامناسب از اینترنت در بین دانش­ آموزان کاهش می­ یابد و توجه دانش­ آموزان علاقمند به استفاده از اینترنت، به سایت مدرسه­ خود جلب می شود.

–     نرم افزار مدیریتی مدرسه ، تمامی مدارس را از طریق یک فرایند توسعه و تغییرات در اجرا بر پایه یک تحقیقات گسترده ، راهنمایی می­ کند.

از طریق نرم افزار مدرسه ، چهارچوبی ارائه می­شود که در پنج اصل سازماندهی شده است:

۱-      یک سازمان تاثیرگذار

۲-      دارای برنامه، سیاست ­ها و روش ­ها

۳-      دارای شیوه­ های موثر همکاری با معلمین

۴-      دلسوز و قابل احترام

۵-      همکاری با والدین

هریک از این پنج اصل، یکی از ارکان اصلی تبدیل شدن به یک مدرسه هوشمند دارای نرم افزار مدرسه را پوشش می­ دهد که البته به این معنا نیست که همه این اصول باید به یکباره و به ترتیب در مدرسه پیاده شوند . ممکن است مدرسه ه­ا فعالیت خود را از اصل پنجم یا دیگر اصول شروع کند و این نوع رویکرد برای این اتخاذ شده که چارچوب مدارس دارای نرم افزار مدرسه آنقدر انعطاف پذیر باشد که اولویت ­ها و نیاز های مدارس مختلف در زمان های مختلف را برآورده سازد.

هیچ یک از این اصول از دیگری مهم تر نیست، اما اگر این اصول مربوط به نرم افزار مدرسه به صورت کامل اجرا شوند، قادر به تغییر مسیر فعالیت مدارس، نحوه آموزش و تغییر دیدگاه ها نسبت به فناوری خواهند شد. رویکرد استفاده انعطاف پذیر از این اصول می­تواند منعکس کننده این واقعیت باشد که تغییرات می­تواند از هر جایی شروع شود مثل تغییر در نگرش معلم.

مدارسی که در هر یک از این ابعاد کار می­ کنند، به لطف نرم افزار مدرسه تغییراتی در مدرسه خود ایجاد می­ کنند که در دوره زمانی بلند مدت­، موجبات تحولات بیشتر در مدرسه می شود. این اصول مربوط به نرم افزار مدرسه ، به مدارس کمک خواهد کرد تا در حین حرکت به سمت هوشمند سازی اطلاعات را در بین خود به اشتراک بگذارند، و یک زبان مشترک برای استفاده از فن­اوری بین خود ایجاد کنند.

فعالیت­ هایی که مدارس می­ توانند در راستای این اصول انجام دهند عبارتند از:

–     اتخاذ یک رویکرد کلی برای تغییر هرآنچه که مربوط به روش­ های فعلی در توسعه و استفاده از فن ­آوری در مدرسه می شود.

–     تعیین یک مسئول برای نظارت بر استقرار و پیاده سازی نرم افزار مدرسه و اجرای هماهنگ آن .

–     ایجاد یک کمیته اجرایی برای استقرار نرم افزار مدرسه و تقسیم مسئولیت تمام امور اجرایی.

–     استفاده از اطلاعات و داده­ها در تصمیمات و ارزیابی ها.

–     پیاده­ سازی سیاست هوشمند سازی با تمرکز دوگانه برروی رفاه و فن­اوری برای حرکت به سوی تغییر و فعالیت.

–     توسعه فرایند مدیریت رفتار در مدرسه، شامل شیوه ­هایی برای مقابله با انواع رفتارهای نادرست مثل استفاده نابجا از اینترنت.

–     همکاری با کلیه اعضای مدرسه برای توسعه یک مجموعه از روش ­ها به صورت متداول برای استفاده هوشمندانه امن و مسئولانه از اینترنت.

–     تشویق مداوم برای استفاده از نرم افزار مدرسه.

–     توانمند سازی دانش ­آموزان در یادگیری از طریق نرم افزار مدرسه.

–     ایجاد یک سری از توافق ­ها ، ارزش ­ها و هنجارها که منجر به استفاده از نرم افزار مدرسه شود.

–     ایجاد محیط ­های آموزشی قوی مبتنی بر همکاری و تعاون.

–     تشویق و آموزش ­های حرفه ­ای معلمان و حمایت از آن­ ها به منظور ارتقا مهارت­ های آموزشی به کمک نرم افزار مدرسه.

–     توسعه و پیاده سازی برنامه ­ای برای همکاری جامع و موثر و منظم با والدین از طریق نرم افزار مدرسه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *