بهینه سازی آزمون تحت وب مدرسه

    نرم افزار آزمون تحت وب یا همان سامانه آزمون آنلاین همکلاسی، یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ترین بخش های نرم افزار همکلاسی برای مدرسه ها و مراکز آموزشی است که قصد برگزاری منظم و دقیق آزمون آنلاین را داشته باشند. به همین دلیل و به منظور کاربردی تر کردن بیش از پیش آن برای مدرسه های استفاده کننده، تغییرات، ارتقا و بهینه سازی آن پس از گذشت سال ها از ارائه اولین نسخه ی stable از آن همچنان ادامه دارد.

    به عنوان جدیدترین تغییر در این زمینه، قابلیتی فراهم گردیده که امنیت آزمون و اطمینان مدرسه از برگزاری صحیح و بهینه آزمون را بیش از پیش تضمین نموده و از هر گونه تقلب احتمالی در آزمون تحت وب یا آنلاین مدرسه جلوگیری کند؛ بدین ترتیب که از این پس مدیر و معلمین و علی الخصوص مسئولین فناوری مدرسه این امکان را خواهند داشت که در حین تعریف آزمون آنلاین، دسترسی به آن را به یک شبکه ی فیزیکی خاص محدود نمایند، بدین ترتیب به طور مثال اگر آزمون قرار است در سایت مدرسه و به صورت آنلاین برگزار شود، از دسترسی به آن از خارج از سایت توسط هر شخص دیگری جلوگیری به عمل خواهد آمد.

    مکانیزم عملکرد آن از طریق محدود سازی آدرس آی پی می باشد، به طور مثال با تعیین آدرس و ماسک بیت به فرم ۱۳۰٫۱۷۵٫۶۴٫۱۲۵/۳۰ تنها دو کلاینت با آی پی های ۱۳۰٫۱۷۵٫۶۴٫۱۲۵ و ۱۳۰٫۱۷۵٫۶۴٫۱۲۶ اجازه دسترسی به آزمون را خواهند داشت. دقت داشته باشید که تنها محدوده آی پی های valid بایست به این منظور انتخاب شوند و استفاده از ای پی invalid باعث می شود که هیچ دانش آموزی امکان دسترسی به آزمون تحت وب را نداشته باشد.

امید است که اعمال این تغییرات بتواند آزمون تحت وب همکلاسی را بیش از پیش کاربردی سازد و مدرسه ها را به استفاده از ابزارهای نوین آموزشی و فناوری اطلاعات ترغیب نماید. برای کسب اطلاع بیشتر در خصوص نرم افزار آزمون ساز تحت وب همکلاسی اینجا را کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *