نرم افزار مدیریت مدرسه هوشمند یا یک همکلاسی خوب

هدف اصلی از نرم افزار مدیریت مدرسه هوشمند ، کمک به مدارس هوشمند در جهت مدیریت عملیات مختلف آنها از جمله داده های دانش آموزی، کادر اداری، امور آموزشی، امور حسابداری، امور انضباطی و …  است. نرم افزار مدیریت مدرسه باعث تداوم و عدم انفصال روند یادگیری، آموزش و اطلاع رسانی در خارج از مدرسه می شوند. نرم افزار مدرسه هوشمند جریان اطلاعات را سریعتر کرده و نیز راحتر در درسترس کاربران قرار می دهد.
برای مثال نرم افزار مدیریت مدرسه ابزاری مفید برای معلمان است زیرا بسیاری از وظایف ساده آنها به صورت خودکار انجام می شود و نیاز نیست زمان زیادی را برای انجام این گونه کارها هدر بدهند. همچنین از خواص دیگر نرم افزار مدرسه این است که حضور های غیر ضروری والدین در مدرسه را از طریق برقراری ارتباط با معلم به وسیله پنل شخصی خود، کاهش می دهد.
مزیت دیگر نرم افزار مدیریت مدرسه این است که به سامانه از طریق هر سیستمی بدون نصب نرم افزار اضافه ای، تنها از طریق اینترنت می توان دسترسی پیدا کرد. همچنین مدیریت نرم افزار مدرسه متمرکز تر و نیز به روز رسانی آن آسان است. با استفاده از آن روزانه معلمان و مدیران با صرف زمان بسیار کمی به کلیه منابع و اطلاعات مورد نیازشان در مدرسه دسترسی دارند.
نرم افزار مدیریت مدرسه هوشمند برای تمام طرف های درگیر در مدرسه (مدیر، معلم، دانش آموز و اولیا) مورد نیاز است.
بسیاری از پدران و مادران علاقه مند اند یک راه سریع تر و بهتر برای برقراری ارتباط با معلمان و مدیران در مدرسه برای آنها فراهم شود، امکاناتی که سامانه مدیریت مدرسه  یا این گونه سیستم ها برای والدین فراهم کرده است آنها می توانند کلیه رویداد های دانش آموز در مدرسه از جمله : برنامه کلاسی و امتحانی، نمرات، بانک سوالات، موارد انضباطی، حضور و غیاب، کارنامه و … را مشاهده کنند و به دلیل تعاملی بودن این سیستم های با معلم و مدیر در ارتباط باشند.

اتصال و برقراری ارتباط بین همه ذینفعان مدرسه هوشمند با نرم افزار مدرسه

نرم افزار مدیریت مدرسه هوشمند برقراری ارتباط را برای همه نقش و فرآیند های آموزشی از جمله : مدیر، معلمان، دانش آموزان و پدر و مادرها فراهم می کند. معلمان به راحتی می توانند به کلیه اطلاعات تحصیلی و گزارشات  دانش آموزانشان دسترسی داشته باشند . همچنین با کمک این سامانه مدیریتی مدرسه می توانند با سایر معلمان همکاری و تعامل داشته باشند و نیز به توسعه برنامه های درسی دانش آموزان با برگزاری آزمون های آنلاین و نیز ایجاد سوال در بانک سوالات، بپردازند.
با نرم افزار مدرسه هوشمند والدین می توانند با رجوع به پنل شخصی خود کلیه اطلاعات مربوط به دانش آموزشان ازجمله: موارد انضباطی، برنامه امتحانی و کلاسی، نمرات و رویداد های درون مدرسه مشاهده کنند. دانش آموزان نیز با نرم افزار مدرسه می توانند: نمرات، برنامه کلاسی و امتحانی، کارنامه و … مشاهده کرده و نیز با استفاده از بانک سوالات و برقراری تماس با معلم خود خارج از کلاس نیز به روند آموزش را ادامه دهند.

قدرت مدیریت اطلاعات دانش آموزان

با استفاده از نرم افزار مدرسه هوشمند کلیه اطلاعات دانش آموز از قبیل ثبت نام، حضور و غیاب، رشد تحصیلی، امور انضباطی، اطلاعات والدین او و … به نحو احسن اداره می شود. داده های مربوط به دانش آموز فقط برای یک بار وارد سیستم می شود و بلافاصله پس از آن شما می توانید با استفاده از گزارشات سفارشی کلیه اطلاعات وارد شده را بازبینی کرده و یا حتی تغییر دهید یا حذف کنید. همچنین به خاطر وجود موتور های جستجو در نرم افزار مدرسه می توانید با وارد کردن شماره دانش آموزی یا هر داده دیگر از دانش آموز کلیه اطلاعات آن را پیدا کنید.
بعضی از امکانات پنل مدیریت نرم افزار مدیریت مدرسه
در اینجا فقط به چند نمونه از قابلیت های گسترده نرم افزار مدرسه اشاره می کنیم:

 مدیریت دانش آموزان

مدیر بدون زحمت می تواند تمام سوابق دانش آموز از جمله: سوابق تحصیلی، انضباطی، پزشکی، اطلاعات مربوط به اولیای دانش آموز، اطلاعات تماس و … دسترسی داشته باشد.

اطلاعات حضور وغیاب

با استفاده از بخش مدیریت حضور و غیاب از نرم افزار مدرسه ،  والدین از تاخیر و غیبت های دانش آموزشان برای حضور در مدرسه از طریق پیام کوتاه و نیز از طریق پنل شخصی خود، آگاه می شوند.

سیستم مدیریت آزمون و آزمون آنلاین

با این سیستم کلیه آزمون ها برای نرم افزار مدرسه تعریف می شوند و دانش آموزان می توانند در منزل یا هر مکان دیگری در آزمون شرکت کنند و پس از پایان آن سوالات و جواب های صحیح آزمون را مشاهده کنند. معلمان آزمون های آنلاین را از طریق پنل شخصی خود تصحیح می کنند و نمرات از همین طریق به دانش آموزان داده می شود.

گزارشات و نمودار ها

یکی از بخش های مهم هر نرم افزار مدرسه مربوط به گزارشات و نمودارهایی است که نرم افزار بایست در اختیار کاربران خود قرار دهد، در واقع ماحصل تمام فعالیت هایی که در سامانه انجام می شود، از طریق این گزارشات به کاربران ارائه خواهد شد .
برای هر مدرسه انتخاب و تعیین یک نرم افزار مدرسه مناسب جهت مدیریت مدرسه یک فرآیند طولانی و زمان بری است. قدم اول برای تصمیم گیری در این مورد درک و شناسایی صحیح و کامل امکانات و نکات مثبت و منفی هر نرم افزار مدیریت مدرسه است. مسئله بعدی میزان بودجه ای است هر مدرسه برای این منظور سرمایه گزاری می کند.
سامانه یکپارچه مدیریت مدرسه همکلاسی یک نرم افزار مدیریت مدرسه هوشمند کاملا تحت وب و آنلاین است که به منظور مدیریت مدارس هوشمند ایجاد شده است. امکانات و ماژول هایی که در این مقاله مشاهده کردید تنها تعدادی از ویژگی ها و مزایای این نرم افزار مدیریت مدرسه است. با توجه به نکاتی که جهت انتخاب یک سامانه مناسب بیان شده، می توان گفت که سامانه همکلاسی یک نرم افزار مدیریت مدرسه مقرون به صرفه و از نظر امکانات کامل و غنی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *