دفتر کلاسی آفلاین ویژه معلمین

بنا به درخواست تعداد زیادی از مدارس خانواده همکلاسی، ماژول جدیدی با نام مدیریت دفاتر کلاسی به سامانه اضافه شد. این ماژول شامل دو بخش سمت سرور و سمت کلاینت است. سمت سرور فرمی است که در سامانه آنلاین همکلاسی اضافه شده و شامل تنظیمات واسط آفلاین جهت مدیریت اطلاعات دفاتر کلاسی و تعیین دسترسی های مجاز می باشد، اما بخش سمت کلاینت آن به عنوان بخشی از نرم افزار آفلاین همکلاسی بر روی سرور مرکزی مدارس نصب شده و پس از همگام سازی با سرور همـکلاسـی بخشی از اطلاعاتی را که برای مدیریت دفاتر کلاسی موردنیاز است به صورت افلاین و بدون نیاز به اینترنت از طریق شبکه LAN داخلی مدارس در اختیار قرار می دهد. بدین ترتیب معلمین با استفاده از نام کاربری و رمزعبور خود در سامانه، و باز هم تنها از طریق یک مرورگر وب، قادر به ورود به سامانه ی مدیریت دفاتر کلاسی، مشاهده برنامه هفتگی خود، مشاهده لیست دانش آموزان، ثبت نمرات و موارد انضباطی برای آن ها، مشاهده سوابق تحصیلی و انضباطی آن ها در طول سال تحصیلی و بسیاری موارد دیگر می باشند.

مزیت بزرگ این ماژول آن است که از طریق آن امکان جمع آوری دفاتر سنتی کلاسی و نظارت و مدیریت بسیار بهتر، آسان تر و با کیفیت تر اطلاعات مربوط به دانش آموزان در کلاس درس برای معلمین و مدیران فراهم می گردد. با توجه به آنکه این سامانه به صورت آفلاین عمل می کند، در صورت بروز هر گونه اختلال در شبکه اینترنت هیچ خللی در کارکرد سامانه ایجاد نمی شود و اطلاعات بر روی سرور مرکزی محفوظ می باشند تا در زمان مناسب به سرور همکلاسی ارسال شوند. مزیت بزرگ دیگر ساده سازی کار معلمین و عدم نیاز به ورود چندباره اطلاعات است. با توجه به یکپارچه بودن سامانه، تمامی اطلاعاتی که از طریق دفاتر کلاسی ثبت می شوند، از طریق سامانه آنلاین همکلاسی برای مدیر، معلمین، اولیا و دانش آموزان قابل مشاهده است. امکان گزارش گیری و چاپ تمامی اطلاعات مربوطه نیز یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد دفتر کلاسی هوشمند همکلاسی است.

دفتر کلاسی آفلاین، گام بزرگ دیگری از سوی گروه همکلاسی در راستای هوشمندسازی مدارس و الکترونیکی سازی فرایندهای سنتی مدارس محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *